Heading content
CEL ZAJĘĆ
Rozwój wrażliwości, wyobraźni, umiejętności warsztatowych i świadomości artystycznej studentów, zmierzający do wykreowania niezależnej postawy twórczej i oryginalnej artystycznej osobowości, zdolnej do samodzielnej, pogłębionej i wartościowej wypowiedzi zarówno artystycznej jak i projektowej.
WYMGANIA WSTĘPNE
Podstawowe umiejętności studiowania z natury i podstawowa wiedza o sztuce.
EFEKTY KSZTAŁCENIA

- w zakresie wiedzy
Student ma zaawansowaną wiedzę dotyczącą procesu twórczego, percepcji wzrokowej oraz warsztatu malarza.
- w zakresie umiejętności
Student swobodnie, samodzielnie i świadomie posługuje się różnorodnymi (klasycznymi i niekonwencjonalnymi) technikami malarskimi.
- w zakresie kompetencji personalnych i społecznych
Student potrafi analizować obraz, formułować pogłębione opinie i krytyczne sądy na temat malarstwa, także własnych poszukiwań artystycznych.
TREŚĆ ZAJĘĆ
Studium, interpretacja i transpozycja natury oraz kreacja w oparciu o klasyczne, niekonwencjonalne i mieszane techniki plastyczne.
FORMA ZAJĘĆ
Ćwiczenia praktyczne w dwóch pracowniach malarstwa, zadania specjalne oraz prace domowe. Korekty indywidualne. Obowiązkowe plenery dla studentów I roku.
METODY I KRYTERIA OCENY
Przeglądy wewnętrzne (40%) i semestralne (60%). Ocena końcowa uwzględnia realizację programu, biegłość warsztatową, zaangażowanie, kreatywność oraz rozwój świadomości plastycznej studenta.
SPOSÓB ZALICZENIA
przeglądy robocze, otwarte przeglądy semestralne
LITERATURA
„Wielcy malarze” - opracowanie zbiorowe
Ewa Kuryluk - „Hiperrealizm-nowy realizm” 
Urszula Czartoryska - „Od pop-artu do sztuki konceptualnej”
Rudolf Arnheim - „Sztuka i percepcja wzrokowa”